2 sep 2014

   Moge Bakker - Drukte in de broodwinkel

De NS mag zelf aangeven of het mogelijk is, de passagiers in de ochtendspits behoorlijk te vervoeren. Zo niet, dan moeten ze meer betalen. Moge Bakker vertaalt dit naar de aanschaf van een brood.

Môge bakker, wat een drukte zeg, ik heb bijna een kwartier moeten wachten.

Jaja beste klant, het gaat goed met de zaken.
Maar er is goed nieuws, tegen die drukte elke ochtend gaan we maatregelen nemen.

Oh dat is mooi zeg. Gaat u de bakkerij uitbreiden? en 's ochtends wat extra personeel? Dat zal wel helpen. Sterker nog, u zal daardoor wel extra klanten krijgen. Nog meer inkomsten dus.

Nou, de oplossing is iets anders beste klant.
Om mensen te verleiden later op de dag hun broodje te kopen gaan we die wat korting geven. En tja, de mensen die hier 's ochtends komen gaan dan natuurlijk wat meer betalen.

Ja maar bakker. Ik koop altijd m'n brood voor m'n ontbijt. Lekker vers. Ontbijten doe ik doorgaans 's ochtends. Net als heel veel mensen trouwens. Die zullen niet voor een paar cent korting brood van de vorige dag gaan eten of 's middags gaan ontbijten.
Het zal vast wel rustiger worden als u dat doet. Al deze klanten zullen 's ochtends wel voor een andere bakker kiezen.

Ook dat is geregeld beste klant. Alle bakkerswinkels in de wijde omgeving zijn van mij. En die gaan het brood 's ochtends allemaal duurder maken.
U heeft verder wel gelijk hoor. De winst zal vast wel stijgen maar dan zonder dure investeringen als extra personeel, verbouwingen of nieuwe ovens. Een win-win situatie dus.
Prettige dag verder.

Verbouwereerd stapt de klant op z'n fiets. Is er onderweg naar het station niet een winkel waar ze van die broodbakmachines verkopen?

Klik
hier om te reageren of reacties van anderen te lezen.