20 sep 2014

   Moge Bakker - De prijs van brood

Môge bakker.

Goedemorgen klant. Waar kan ik u mee van dienst zijn?

Wel bakker, ik vroeg me af wat een heel krentebrood kost.

Een heel krentebrood? Dat is 2 euro 70.

Nou doet u mij dat dan maar bakker, een heerlijk krentebrood.

Kijkt u eens. alstublieft. Dat is dan 3 euro 70.

Pardon? U zei toch dat een brood TWEE euro zeventig kost?

Inderdaad beste klant, maar om te bewijzen dat u heeft betaald heeft u een kassabon nodig. We hebben tegenwoordig geen papieren kassabonnetjes maar een hele fancy elektronische variant. Deze kost 1 euro.

Gut, nou ja zeg. Maar ik wil helemaal geen euro extra voor een bonnetje betalen. Is er geen andere manier?

Ja hoor. U kunt onze klantenkaart aanschaffen. Deze kost €7,50 per 5 jaar en dan moet u €20 vooruit betalen. Op die manier heeft u geen bonnetje nodig.

Tja bakker, als het zo moet doe ik geen zaken met u. Hou dat krentebrood maar. U zoekt het maar uit. Met uw bonnetje.

Boos verlaat de klant de bakkerszaak. Stel je toch eens voor dat bedrijven zo met hun klanten denken te kunnen omgaan, dat zou toch niemand pikken? De klant springt op z'n fiets. Er zal toch nog wel een andere bakker zijn onderweg naar het station?


NB: Elke overeenkomst met bestaande óf toekomstige tarieven voor wat voor treinkaartjes dan ook berust op louter toeval.

Klik
hier om te reageren of reacties van anderen te lezen.