30 aug 2014

  Moge Bakker - Geld terug bij beschimmeld brood

Moge Bakker vertaalt OV-leed 1 op 1 naar de gebeurtenissen in een bakkerswinkel.

Môge Bakker

Goedemorgen beste klant, wat kan ik voor u doen?

Wel, gisteren heb ik hier een brood gekocht, maar daar zat schimmel op.

Geen probleem beste klant, daarvoor hebben we de regeling 'geld terug bij beschimmeld brood'. Als uw brood voor 30% beschimmeld is krijgt u de helft van het aankoopbedrag terug en bij meer dan 60% het hele bedrag.

Nou bakker, dan wil ik graag m'n geld terug.

Geen probleem klant, met dit formulier kunt u dat heel eenvoudig aanvragen.

Maar bakker, waarom wilt u mijn adres en zelfs geboortedatum weten? U ziet toch dat het brood beschimmeld is, daar heeft m'n geboortedatum toch niets mee te maken?

Inderdaad beste klant, dat heeft er niks mee te maken, maar deze gegevens bewaren wij goed. Om u nog beter van dienst te kunnen zijn kunnen wij u wellicht binnenkort een fraaie, op uw leeftijd aangepaste broodaanbieding doen. En deze dan per ansichtkaart op uw adres laten bezorgen. Mooi toch?

Nou, dat zal wel zo zijn, maar wat doet u verder met mijn gegevens dan?

Maar beste klant, u hoeft zich toch helemaal niet druk te maken over onze bedrijfsvoering.  Laat het bakken van lekker brood en het verkopen aan onze waardevolle klanten maar aan ons over. U mag begrijpen dat de klant voor onze bakkerij het belangrijkst is; zonder klant geen inkomsten voor ons. Als u dit formulier invult heeft u binnen enkele weken uw geld terug en houden wij dus een tevreden klant.

Geheel gerustgesteld stapte de klant op z'n fiets op weg naar het station. Wat was hij blij dat er bedrijven zijn die zich nog echt om hun klanten bekommeren.

Klik
hier
om te reageren of reacties van anderen te lezen.