Luc van Lier - Telegraaf en GeenStijl collaboreren

Dat is bepaald niet fraai. GeenStijl wist door gemene zaak te maken met moederbedrijf Telegraaf de hand te leggen op een advertentie die morgen in De Volkskrant en de NRC zal verschijnen!

In die advertentie wordt adverteerders gevraagd, niet langer re adverteren op de websites GeenStijl en Dumpert. Die websites, immers, misdragen zich jegens vrouwen in het algemeen, en sinds enige tijd een Volkskrant-journaliste in het bijzonder: “Ik zou haar overdwars in alle gaatjes nemen. Lekker langzaam volpompen. Om daarna keihard haar mond over mijn keiharde lid te trekken. Kokhalzend krijgt ze mijn warme zaad. Hmmm.”

Morgen komen wij uitgebreid terug op de inhoudelijke aspecten: hoe erg is het, wat GeenStijl schrijft? Oordeelt u zelf. En hoe sterk is het verweer van GeenStijl? Maar daar gaat het nu even niet over.

Waar het dan wél over gaat? Over hoe de Telegraaf de advertentie in De Volkskrant en de NRC aan GeenStijl toeschoof. Verrassend eenvoudig. De NRC wordt deels gedrukt op de drukpersen van het Telegraaf-concern. Het was dus een kleine moeite om een digitale kopie van die advertentie even van de Basisweg naar de Meeuwenlaan door te seinen. Klaar is Kees.

Telegraaf-dochter GeenStijl verwijst graag naar de afkorting NSB. Zoals in de werkelijk reviaanse vondst (althans, dat vindt men op de GeenStijl-redactie)  “NSB-Handelsblad”. Ja. Erg grappig. Als je 14 jaar oud bent. Of dronken. Ik heb het altijd erg flauw gevonden om De Telegraaf heden ten dage nog steeds af te rekenen op zijn foute oorlogsverleden. Maar gezien de gebeurtenissen van vandaag  kan ik slechts één ding constateren.

De Telegraaf. Fout in de jaren 40-45, fout in 2017.